Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op stropdas.startpagina.nl

Strop

  • Joos

    Ben in het bezit van diverse stropdassen, maar heb 1 groot probleem, krijg ze niet gestrikt. Bovendien is het materiaal waarvan ze gemaakt zijn zo glad dat elke willekeurige knoop er spontaan uitschiet. Verder kan ik nooit beslissen welke kleur stropdas er bij mijn overhemden moet, heb voornamelijk gestreepte overhemden en

    en denk dat een keurige strop daar niet bij past.

    Wie weet raad.

    Joos

  • snetje

    ik haat stropdassen ! ;)

  • smurfke

    Psssst, ik vind stropdassen maar een rare uitvinding, een lapje ter versiering, meer is het niet , en als je niet uitkijkt hangt ie nog in de soep te soppen ook :(

  • jop

    mag je hem wel ff uitknijpen dan.

  • johan

    Ik vraag me af hoe lang de stropdas nog blijft bestaan. Je ziet de verandering in herenmode altijd beginnen met het oprukken van vrije tijdskleding binnen het formele. Vroeger droeg men lange colbertjassen en voor het informele korte jassen. Die werden op een gegeven moment ook als officieel geaccepteerd, waardoor in de jaren tien en twintig de lange colbertjas verdween. Nu ziet men steeds vaker dat ook de stropdas niet meer wordt gedragen, maar dat bijvoorbeeld een hoge trui ook geaccepteerd wordt. Ergo, de stropdas heeft zijn langste tijd gehad.

  • Bernie

    Joos, Kijk eens op www.wineandgifts.nl/dasje/info/knopen.php of www.dasje.nl Daar staat precief omschreven, met tekeningen hoe het moet. Ff oefenen, een man met een goed gestrikte das ziet er toch nt even beter uit….. Bernie